Finisterra - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu Finisterra - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu

Finisterra

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

30 Augustus 2009 | Nederland, Spaubeek

http://picasaweb.google.nl/marianschings/Finisterra?authkey=Gv1sRgCIGnlpz-2JOeBw#

Hallo allemaal,

Wat ben ik blij dat ik deze beslissing genomen heb, het is een prachtige tocht deze dagen richting Finisterra. De slagroom op de toch al heerlijke taart zullen we maar zeggen. De sfeer is geweldig en ik proef een stukje van de sfeer op de camino vijf jaar geleden, hoewel deze tochten niet met elkaar te vergelijken zijn. Via Negreira en Olveiroa ben ik zaterdagmiddag 15.30 in Finisterra aangekomen. Het weer is super, niet te warm maar mooi helder, zonnig weer, dat belooft wat voor de zonsondergang hier vanavond !
Traditiegetrouw heb ik op het strand mijn wandelsokken verbrand, dat valt nog niet mee, als ze moeten branden dan willen ze net niet. Uiteindelijk toch gelukt, mijn oude leven achter me gelaten, mijn nieuwe kan beginnen.
In de herberg hier is het een gezellige, drukke boel en gegeten wordt er pas na zonsondergang want dat wil iedereen meemaken op het strand natuurlijk. Morgen vertrek ik met de bus richting Santiago, vanwaar ik overmorgen met de trein huiswaarts ga. Zondag nog even in Santiago rondneuzen en toch proberen het beeld van St. Jacobus te omarmen, dat hoort er nu eenmaal bij en het is er nog niet van gekomen door de grote drukte. Lange rijen wachtenden stonden dagenlang voor de kathedraal. Nou, dit was een laatste berichtje onderweg. Na thuiskomst zal ik jullie het verslag nog doen van mijn terugreis ter afsluiting. Nu nog even genieten van de laatste dagen........

Wandelgroeten
Leon.

  • 30 Augustus 2009 - 09:36

    Karin:

    he leon,

    laatste reactie,van je trouwe volgster,ik zal het gaan missen.
    sjiek dat je ook dit weer bereikt hebt,en wat je sokken betreft,heerlijk gevoel toch laat ze nu maar branden,je voeten hebben lang genoeg warmte gevoeld.een hele fijne tijd nog even in santiago en knuffel,st.jacobus ook even voor mij!!
    en een hele fijne terug reis gewenst,en dan:home sweet home.
    xxkarin

  • 30 Augustus 2009 - 13:29

    Janine:

    "Le bout de la terre..."
    Ich kann mir gut vorstellen..du warst dort!!!
    Geniess heute noch shön in Santiago...
    und fahr gut heim zurück... und schnell...Mann wartet fest auf dich...Leon

    Merci...
    Janine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Spaubeek

journeytospain

Recente Reisverslagen:

01 September 2009

Thuiskomst

30 Augustus 2009

Finisterra

25 Augustus 2009

SANTIAGO bereikt !

24 Augustus 2009

laatste stukje

20 Augustus 2009

Van Astoria naar Galicia

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 10135

Voorgaande reizen:

23 Juni 2009 - 01 September 2009

journeytospain

Landen bezocht: