Van Astoria naar Galicia - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu Van Astoria naar Galicia - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu

Van Astoria naar Galicia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

20 Augustus 2009 | Nederland, Spaubeek

Hallo allemaal,

Hoera, het regent in Galicie! De afgelopen dagen was het bloedheet zo rond de 38 graden. Mijn hoed maak ik elke 10 minuten kletsnat om een beetje verkoeling te vinden. Gisteren ben ik via de Col de Acedo van Astoria naar Galicia overgestoken. Vanmorgen kreeg ik via een sms van Marian te horen dat er in Spanje een hitte-alarm is afgegeven met temperaturen boven de 40 graden. Ik loop hier vanmorgen met een lekker miezelregentje heerlijk koel mijn wandeletappe. Zo zie je maar weer,in Nederland is het ook tropisch warm hoorde ik en wacht men op verkoeling. De afgelopen dagen waren het zware etappes met veel klimmen en afdalen, maar prachtig landschap. Enkele dagen geleden heb ik een etappe gelopen van 52km, dat was niet helemaal de bedoeling, maar ook hier zitten op veel plaatsen de herbergen vol met voornamelijk fietsers en die komen natuurlijk eerder op de dag aan en bezetten alle plekken. Voor de komende dagen heb ik dan ook zoveel mogelijk geprobeerd al vooruit te reserveren en ook in Santiago heb ik mijn plekje al gereserveerd. Dan is die druk tenminste verdwenen. Op dit moment ben ik in de herberg van Cadavo-Baleira en de sfeer is prima, ik ontmoet hier de laatste weken zeer diverse mensen en "klets" in Spaans, Italiaans, Duits, Engels of alles doorelkaar tijdens de gezellige en bovenal ook goede maaltijden. Het is soms hard werken, tijdens de wandeletappes maar ook veel genieten van het landschap, de mensen en het feit dat ik hier al die weken al rondloop, dat is toch een geweldige ervaring!
Langzaam komt mijn einddoel in zicht.... Aan de foto is wel te zien dat het op dat moment 38 graden was !!

http://picasaweb.google.nl/marianschings/38GrColDeAcedo?authkey=Gv1sRgCOvi5crg1LauoAE#5372056902317008930

Groetjes
Peregrino Leon.

  • 21 Augustus 2009 - 20:20

    Mieke Simons:

    Ola Leon,

    Veel en veel te laat, maar we konden je website maar steeds niet vinden. Gisteren eindelijk Marian gebeld en zie hier..... je bent er al bijna.
    Chapeau! Alsof je nog steeds sneller wordt. Elke crisis overwin jij met een glorieuze voettocht. Toch maar eens een boek gaan schrijven?
    Nogmaals excuses. Wij horen uiteraard ook graag een live-verslag achteraf.
    Wordt vervolgd.
    Ultreya,
    Anton en Mieke.

  • 22 Augustus 2009 - 17:46

    Karin:

    he leon,

    ja zo zie je maar iemand blij met regen!!nou het schiet dus aardig op toch!maar heel goed dat je al een plekje gereserveerd hebt,inderdaad een fijn vooruitzicht.hier is het nog wel warm maar niet meer zo broeierig gelukkig.nou hier is verder alles ok.de jongens weer allebei veilig thuis van vakantie. nu jij nog!!
    nou wandel groetjes van:karinxx

  • 23 Augustus 2009 - 08:40

    Janine:

    Hola Leon... ich habe gestern Saint Jacques, unser Freund, besucht, weiss du noch.. in der Kirche von "le Suquet" oben...er soll dir meine beste "Willkommen- Wuensche in Santiago" von mir ausrichten!!!

  • 24 Augustus 2009 - 11:54

    Anton:

    Hallo Leon,
    Eindelijk, eindelijk is het dan gelukt deze site te vinden. Je zult het van Marian wel gehoord hebben. Ik ben zeer verrast over het feit dat Santiago al binnen schootsbereik ligt. Deze Camino heb je bepaald niet cadeau gekregen doordat het emotioneel en qua karakter toch anders was. Ook lijkt mij het parcours mede door het andere jaargetijde zwaarder. Ik ben dan ook erg benieuwd naar je verhalen en de antwoorden op onze vragen.
    Voorwaar je prestatie is groots. Vier de aankomst in Santiago met grote vreugde en bid er voor een jarenlange gezondheid in een gelukkig leven.
    Hartelijke groeten,
    Anton.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Spaubeek

journeytospain

Recente Reisverslagen:

01 September 2009

Thuiskomst

30 Augustus 2009

Finisterra

25 Augustus 2009

SANTIAGO bereikt !

24 Augustus 2009

laatste stukje

20 Augustus 2009

Van Astoria naar Galicia

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 10132

Voorgaande reizen:

23 Juni 2009 - 01 September 2009

journeytospain

Landen bezocht: