eerste drie weken - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu eerste drie weken - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu

eerste drie weken

Door: webmaster

06 Juli 2009 | Nederland, Spaubeek

Eindelijk een eerste bericht. Vanuit de jeugdherberg in Bouillon kan ik internet gebruiken.
De eerste weken staan duidelijk in het teken van loslaten, spieren kweken, niet zeuren maar doorlopen en kijken naar eet- en slaapgelegenheden.
Van chique dineren tot koude ravioli uit blik met brood. Van slaapplek in de gite naast kasteel St.Gerlach, vieze kamer in hotel bij Banneux tot prachtige kamer in omgebouwde koeiestal in Lavacherie.
De tocht door de Ardennen is behoorlijk pittig en de hitte (tot 38° C.) maakt het wel tot een echte pelgrimstocht.
Even wat plaatsnamen ter orientatie: Val dieu, Banneux, Spa, Trois Ponts, La Roche-en Ardenne, St.Hubert en nu dus in Bouillon aan de Franse grens.
Een week geleden werden we verrast door Marlies en Eugene die ons opwachten nabij Lierneux om samen twee leuke dagen in het huis van Frans in Erria door te brengen. Natuurkok Eugene maakte er weer een heerlijke maaltijd klaar.
Complète, fermé, terminé zijn vaak van toepassing in de dunbevolkte Ardennen van Belgie maar straks ook Frankrijk. Zo ook gisteren in vakantiedorp Mirwart.Niks te krijgen dus na 33 km in de hitte gelopen te hebben. Door een zeer vriendelijke pizzaboer per auto naar een chambre d'Hote gebracht in Poix St.Hubert. Zo komt toch alles weer goed terecht. Biertje met madame Genêts in prachtig Ardennais huis met 8 slaapkamers voor haar zelf want ze woont er alleen. Vandaag rustdag in Bouillon waar we ons goed moeten voorbereiden op het volgende deel van de GR14, een deel dat niet beschreven is en waarvan we dus geen gegevens hebben behalve de grote kaart en de richting die we gaan volgen naar Vezelay.
Tot het volgende bericht.
Groeten van Marian en Leon

• 07 Juli 2009 - 07:56

5e Etage:

Je moet niet te vaak Eugene en Marlies tegenkomen, want door teveel lekkere eetpartijen lopen jullie anders een niet in te halen achterstand op.
    Groetjes, sterkte en succes namens jouw aardige en knappe collega's van de 5e etage!

• 07 Juli 2009 - 09:06

Lisette:

Afgelopen zondag hoorde ik in de wandelfan-club dat jullie onderweg zijn naar Santiago. Heel veel succes en plezier en natuurlijk ook heel mooi weer toegewenst!

Groetjes en tot ziens bij Wandelfan (ben nu al benieuwd naar alle verhalen!), Lisette

"Wandelaar, er is geen weg, de weg ontstaat al gaande."
    -- Antonio Machado, dichter, 1875-1939

• 07 Juli 2009 - 19:55

Els:

Hallo Marian en Leon,
    Geweldig Marian dat je het kunt lopen en dat het je lukt; natuurlijk ook voor Leon.
    Als ik jullie verslag zo lees maakt je inderdaad allerlei siuaties mee. Veel succes met het verdere lopen. Anneke komt nu net naar binnen en vraagt wanneer Marian weer naar huis komt.

Veel groetjes uit de Cornelisleen Els en Anneke

• 08 Juli 2009 - 13:08

Peter Thomas:

Leon, ik zie dat je al een eind van Kerkrade vandaan bent. Ik blijf jullie tocht zo nu en dan volgen. Overigens vertrekt meteen na het WMC op 3 augustus a.s. een groep van 5 man (o.a. Sjef Deurenberg en de gebroeders Kreyen) uit Kerkrade per fiets naar Santiago. Wellicht dat jullie elkaar onderweg ergens ontmoeten!

• 09 Juli 2009 - 08:36

Marjolein En Paul:

Hey pap en mam,

Leuk om eindelijk eens een eerste verhaal op de site te lezen. Gelukkig gaat alles goed en genieten jullie volop!
    Mam, tot zondag! En heel veel wandelplezier nog!!!

Liefs Marjolein en Paul

• 11 Juli 2009 - 07:29

Carla En Herman:

Hallo wandelaars
    We wachten vandaag op jullie bericht,zodat we Marianne morgen kunnen ophalen.Wat zijn jullie al ver!!We zien jullie morgen.gr.carla en herman

• 11 Juli 2009 - 10:27

Anny En Jan:

Hallo Marianne en Leon!
    Wat geweldig dat alles goed verloopt!
    Marianne jij een goede terugreis naar het ''sombere'' Limburg. Leon GENIET nog van de tocht naar Santiago!
    Groetjes Jan en Anny

• 12 Juli 2009 - 08:42

Leny En Felix Smeets:

12.07.09
    Hallo Leon en Marian,
    Voor het begin vinden wij het geweldig wat jullie tot dan gepresteerd hebben in de drie weken met zo'n temperatuur. Jullie lijken wel beroeps.
    Veel sterkte en een voorspoedige doorreis.
    Tot dan.