Begin camino del Norte - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu Begin camino del Norte - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu

Begin camino del Norte

Door: webmaster

07 Augustus 2009 | Nederland, Spaubeek

Hallo allemaal,
Van Limoges ben ik vertrokken naar Sauveterre en dezelfde dag loop ik de volgende etappe naar Ostabat en vervolgens naar St. Jean.
In St. Jean-pied-de Port aangekomen heb ik overnacht in de herberg L'esprit de chemin waar ik in het gezelschap verkeerde van 21 andere pelgrims van zeer verschillende nationaliteiten: Koreanen, Zuid-Afrikanen, Italianen, Spanjaarden enz. Een heel verschil met tot nu toe. De meeste zijn beginnen te lopen in Le Puy en/of Vezelay. Slechts 2 nemen de camino del Norte die ik ook ga nemen. Deze start in Irun en dat is de volgende etappe voor mij. Van Irun gaat het richting San Sebastian. In Irun overnacht ik in een herberg met vele andere pelgrims. Samen doen wij boodschappen en koken en eten daarna met z'n allen. Dit is een totaal andere beleving dan in Frankrijk! Opgewekt begin ik dan ook de volgende ochtend na het ontbijt om 6.30 aan mijn volgende etappe.

• 07 Augustus 2009 - 20:03

Marlies En Eugène:

hé Leon, zo te lezen heb je het wel naar je zin in Spain,toch? We hopen dat Spanje je verder beter gezind zal zijn dan Frankrijk.Geniet vooral van alle moois om je heen!En niet te veel eten hè, anders word je te dik!? Haha. Veel liefs van ons!

• 08 Augustus 2009 - 08:16

Karin:

he leon,

klinkt allemaal super en inderdaad gezellig zo met zoveel samen hopenlijk dat je ook vele talen spreekt,wel zo handig,gelukkig dat het zo goed verloopt.
    nou van hier:trampel groetjes,van:karin en kids tot volgende berichtje x

• 08 Augustus 2009 - 08:19

Marjolein En Paul:

Hey Pap,

Dat klinkt al heel anders! Toch fijn als er wat meer pelgrims om je heen zijn hè, hoef je ons niet zo te missen ;-)
    Die laatste foto van de camino del norte is erg mooi, zijn dit de soort routes die je vanaf nu gaat lopen? Mooi hoor!

Liefs M en P

• 09 Augustus 2009 - 05:28

Janine:

Leon, je suis heureuse de te savoir ENFIN sur le Camino Norte...Merci pour les photos et merci encore de nous permettre de te suivre...Prends bien soin de toi..
    Buen Camino Leon...

• 10 Augustus 2009 - 09:04

Carla:

Hey pelgrim vond het heel leuk,dat je gisteren naar pa belde.Hij had wel in de gaten,dat jij het was.Het duurde wel even.Je klinkt veel opgewekter in je verhaal,gelukkig!Geniet er maar van!xxcarla.