Van Frankrijk naar Spanje - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu Van Frankrijk naar Spanje - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu

Van Frankrijk naar Spanje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

01 Augustus 2009 | Nederland, Spaubeek

Hallo allemaal,

Een berichtje van mezelf deze keer. In Limoges is eindelijk internet. Ik heb vandaag een verlofdag genomen om te bekijken hoe ik verder ga. De volgende stukken zijn namelijk vergeven van "riesen Steckmuggen" zoals in een oud verslag van Picaud staat vermeld (Kopf und Haut musst du unbedingt bedecken!!). Het is een oud moerasgebied dat volgeplant is met berkebomen. Dus een gebied dat nog leger is dan alle voorgaande Franse plekken. Leven als God in Frankrijk lijkt steeds meer op het beeld dat je krijgt als je een kerk binnenloopt. God staat er daar wat verlaten bij tussen de bezems en andere poetsmiddelen in, vergezeld door een aantal beelden van zijn vroegere kornuiten (wel of niet met hand af, kop ervan af etc)
Ik heb besloten om dit deel van de tocht (circa 300 km)over te slaan vanwege deze muggen en de trein naar Orthez te nemen. Zo ben ik in vier dagen tijd in St.Jean Pied de Porte waar mijn reis over de pyreneen begint richting Camino del Norte in Spanje.
Daar hoop ik meer medepelgrims te ontmoeten dan tot nu toe. Ontmoet ik er een dan is het een Zweedse van 62 jr. Ze snurkt ook nog erbij!!!
Tot zover mijn korte aanvulling op de mooie teksten van Marianne.

  • 02 Augustus 2009 - 08:25

    Peregrinofrans:

    Hallo Leon,
    Je gaat als een speer. Jammer dat je zo'n klein stukje overslaat en de trein daarvoor neemt. Alle ongemakken horen bij zo'n tocht..!

    Bon Camino,

    peregrinofrans

  • 02 Augustus 2009 - 20:43

    Karin:

    he leon,

    ja het is dan toch maar kiezen,om niet helemaal lek gestoken te worden.goede keus laat ze maar iemand anders leeg prikken.
    dan maar op naar het gesnurk.
    dinsdag ben ik jarig en dan drink ik er een voor jou mee!ok.
    wandelgroetjes:van karin

  • 03 Augustus 2009 - 09:14

    Theo Mertens:

    Hey Leon,
    Ik hoor net van onze "clusterlijder" dat jij vandaag 25 jaar in overheidsdienst bent. Van harte proficiat met dit jubileum.De vla komt later wel, nietwaar?
    Wat het lopen betreft heel veel sterkte bij de nog af te leggen vele kilometers. En niet teveel kilometers overslaan he..want zo kennen we je niet.Ons motto is tenslotte in alle gevallen "We gaan er voor!".
    Trouwens mijn zoon heeft totaal ongetraind de 4 daagse van Nijmegen uitgelopen en ligt nu zo'n beetje in de lappenmand (en wel op vakantie in Portugal).
    Groetjes en heel veel succes,
    Theo.

  • 04 Augustus 2009 - 09:34

    Nicolle Scheeren:

    Hee Leonke,

    Vanaf nu ga ik je ook volgen. Ik heb eerst 5 tot 6 weken alleen maar geslapen nadat bleek dat ik ook de ziekte van Pfeiffer had net zoals mijn lieftallige husband.
    Petje af voor jou, dat het je het toch maar even allemaal loopt op enkele kilometers na. Blijf vooral genieten.

    Jrusjer van Nicolle en John.

  • 05 Augustus 2009 - 15:25

    Janine:

    Merci pour ces nouvelles .. je me demandais où tu étais maintenant...je traduis tes texts mais la traduction n'est pas géniale.
    Kopf Hoch!!! à la grâce de Dieu, même s'il est parfois difficile en France ... alors tu zappe un peu...??? à l'heure actuelle, tu dois être à st Jean Pied de Port????
    pour les photos, Bravo, je reconnais bien là avec plaisir le grand Léon de 2004.. pas changé, même la chemise...
    Juste un peu de français pour toi... avant d'affronter l'Espâgne...
    bises et encore braco
    Janine

  • 05 Augustus 2009 - 15:26

    Janine:

    pardon Leon, je veux dire BRAVO!!!!

  • 05 Augustus 2009 - 19:57

    Marjolein En Paul:

    Hoi Pap,

    Fijn om te horen dat je inmiddels bent aangekomen in st. jean pied de porte, dan ben je tenminste ook wat eerder thuis!
    Veel wandelplezier nog en we houden je op de hoogte mbt de huizenjacht!!!

    Groetjes M en P

  • 06 Augustus 2009 - 22:38

    Jos Mousset:

    hallo Leon,
    ik zit nu in het noordwesten van ijsland wij wandelen hier ook een beetje. de natuur is indrukwekkend en wij hebben geen saai moment.
    ik hoop dat je in het vervolg van je reis geen trein meer nodig hebt. veel succes groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Spaubeek

journeytospain

Recente Reisverslagen:

01 September 2009

Thuiskomst

30 Augustus 2009

Finisterra

25 Augustus 2009

SANTIAGO bereikt !

24 Augustus 2009

laatste stukje

20 Augustus 2009

Van Astoria naar Galicia

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 10159

Voorgaande reizen:

23 Juni 2009 - 01 September 2009

journeytospain

Landen bezocht: