verder verloop - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu verder verloop - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu

verder verloop

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

29 Juli 2009 | Nederland, Spaubeek

Hallo allemaal,

Alweer een weekje verder en inmiddels bijna gearriveerd in Limoges. Vanaf Valigny langs de volgende plaatsen gelopen St. Amand Montrond, Le Chatelet, La Chatre, Cluis,Crosand en vandaag La Souterraine. De tochten zijn afwisselend mooi en dan weer saai, ook hier is het platteland leeggelopen. In 10 jaar tijd is het aantal inwoners teruggelopen van 300.000 naar 100.000 in een gebied dat bijna zo groot is als Nederland. Dus ook hier veel hotels die niet meer bestaan. De laatste nachten zeer verschillende slaapplekken gehad. In een gite, waarbij ik op de naastliggende camping de douche kon gebruiken, daarna in een klein judozaaltje op de judomatten als matras. Onderweg ontmoet ik de Zweedse Margarite(62) die in haar eentje onderweg is vanuit Vezelay en ca 6 weken gaat lopen. Het is nog steeds erg warm boven de 30 graden maar het lopen gaat prima zo'n 30-35 km per dag. In La souterraine kan ik overnachten in een pelgrimsherberg waar ik ook Margarite weer tegenkom. Deze herberg wordt gerund door een Engels echtpaar die de oude vervallen boerderij helemaal hebben opgeknapt en er een mooie ruimte van hebben gemaakt. Ik heb vanmiddag onderweg erg goed gegeten( heerlijke maaltijd incl. wijn en dat alles voor 11 euro) en dus vanavond zelf wat gehaald in het plaatselijke winkeltje. Vandaag ca 25 km gelopen, maar door de warmte erg vermoeiend. Ik denk dat ik in Limoges een rustdag ga nemen om mij te bezinnen op het vervolg van mijn reis. Aangezien er maar 1 slaapruimte is hoop ik niet dat Margarite straks gaat snurken.....
Tot de volgende keer!

http://picasaweb.google.nl/marianschings/NieuweFotoS#

  • 29 Juli 2009 - 13:46

    Janine:

    Ja, Leon, du hast bis jetzt in Frankreich ûberlebt....Du bist sehr stark... du befindest dich derzeit in tiefste Frankreich (eigenstilich, ist ûberall tief...) Tastsächlich, wo sind alle Menschen verschwunden???
    Los, Leon, du muss immer weiter....Bald wirdst du andere Landschaften und andere Leute finden.. Ich weiss doch dass, du dich sehr viel freust...jeden Morgen aufzustehen und immer weiter laufen..
    Ultreïa!!!!

  • 29 Juli 2009 - 21:25

    Karin:

    he leon

    goed dat het ondanks de warmte toch goed gaat, super vindt ik dat.en blijf goed voor jezelf zorgen ok!!en veel drinken(water he)ha,ha
    gr:karinx

  • 30 Juli 2009 - 20:24

    Frits Jansen:

    DOORGAAN.
    Ultreya.

  • 31 Juli 2009 - 11:13

    Jos Mousset:

    Hallo Leon,

    Voordat ik op vacantie ga (v.a. 5 augustus Ijsland) wil ik je heel veel sterkte en succes toewensen op je verdere tocht.
    P.S. we moesten hier even lachen, dat je de leeftijd van Margerite vermeldde.

    Groet,

    Jos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Spaubeek

journeytospain

Recente Reisverslagen:

01 September 2009

Thuiskomst

30 Augustus 2009

Finisterra

25 Augustus 2009

SANTIAGO bereikt !

24 Augustus 2009

laatste stukje

20 Augustus 2009

Van Astoria naar Galicia

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 10158

Voorgaande reizen:

23 Juni 2009 - 01 September 2009

journeytospain

Landen bezocht: