Langs de prachtige Spaanse kust - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu Langs de prachtige Spaanse kust - Reisverslag uit Spaubeek, Nederland van leonschings - WaarBenJij.nu

Langs de prachtige Spaanse kust

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

10 Augustus 2009 | Nederland, Spaubeek

Mijn reis door Spanje is er een met prachtige natuur,langs San Sebastian, Bilbao, Santander, Cobreces, Comillas en vanmiddag door het prachtige San Vincente de la Barquera geniet ik met volle teugen. De tocht is pittig met flinke steile klimmetjes, maar ondertussen ben ik gelukkig goed getraind. De uitzichten zijn dan ook fantastisch en dat maakt het de moeite waard De temperatuur is de laatste dagen aangenaam, de hitte is gelukkig een beetje uit de lucht met temp. van rond de 25gr. ben ik dik tevreden. Soms is het moeilijk een slaapplek te vinden omdat augustus ook de vakantiemaand van de Spanjaarden is trekken zij er massaal op uit, per bus dan wel en bezetten soms alle slaapplekken in de herbergen. Enkele dagen geleden stonden wij met 4 pelgrims voor een volle herberg en uiteindelijk heeft het ons ca 2 uur gekost om ergens een slaapplekje te vinden. Ook dat kan gebeuren en dan slaap je uiteindelijk in een onooglijk kamertje van 2.50 x 2.00 m zonder ramen, bovendien 's morgens geen ontbijt en ca 25 km moeten lopen tot Cobreces waar ik pas kon ontbijten. Ik heb al op zeer verschillende plekken geslapen, waaronder gisteren in een klooster, waar ik een lekkere maaltijd heb gegeten, dat is hier gelukkig meestal het geval. Het lopen gaat lekker, mijn voeten doen het goed, maar ik verzorg ze dan ook consequent, zij moeten het tenslotte doen. Tot zover weer mijn berichtje, dan weten jullie weer een beetje waar ik uithang.
Groet Leon.
http://picasaweb.google.nl/marianschings/SpaanseKust?authkey=Gv1sRgCPngzJ7CkMfu6AE#

  • 10 Augustus 2009 - 18:51

    Karin:

    he wandelaar

    klinkt goed allemaal,en inderdaad de hitte is hier ook wat afgenomen.
    dat scheelt voor jou zeker!en wat je voeten betreft ik denk toch dat zij het niet kunnen zonder jouw geweldige inzet en positieve gedachten.nou geniet er maar van en sla maar alles op.dit neemt niemand je meer af!!
    wandelgroetjes:karinx

  • 10 Augustus 2009 - 21:58

    Mickey:

    Hey Leon,
    geweldig gebied waar je nu doorheen loopt. Ik ken het, we hebben er eind juni ook gereden vanaf Barreiros, dat is ongeveer nog een 200 km verder naar het westen van jou uit. Ik heb er geweldig mooie herinneringen aan. Een prachtig landschap, en ja, het gaat af en toe behoorlijk bergop daar, ondanks dat je vlak naast de kustlijn bent. We zijn er veel wandelaars tegengekomen op de Camino daar.
    En dan links van je de Picos de Europa, er lag nog sneeuw rond de toppen. Ook een heerlijk klimaat, met een lekkere oceaanwind, maar die heb je nu in je rug als ik zo zie.
    De komende drie dagen is er een kleine kans op regen, maar de temperatuur blijft lekker, zo tussen 22 en 25 graden. Richting Santiago zal het een heel stuk warmer zijn.
    Je ziet er goed uit Leon, je loopt lekker. En ja, Spanjaarden trekken massaal naar de kust, dus er zullen nog wel meer plekjes komen die helemaal vol zitten. Met een beetje vertrouwen komt dat wel goed.
    Good gaon Leon, met nog mooie kilometers voor de boeg, genieten, op en top, dat is leven!
    Mickey & José

  • 11 Augustus 2009 - 10:28

    Anneke:

    Hey pap,

    Gelukkig dat t in Spanje beter lopen is!!! Wat meer mensen om je heen, beter eten... dan wegen die laatste loodjes ook niet zo zwaar... ;-) Voor ons nog een paar nachtjes tot onze roadtrip, hebben er super zin in!!

    Xx Anneke en Danny

  • 11 Augustus 2009 - 13:06

    Jacqueline Engelen:

    Hoi Leon,
    Geweldig.Ik heb je reisverslagen gelezen.Ik kan me voorstellen dat de tocht met meer mensen gezelliger is dan alleen.Al zij het voor je veiligheid. Ik ben benieuwd wat je al persoon geleerd heb als je in oktober weer bij je gewone collega's arriveert. Loop je via de binnen- of buitenring Santioago binnen ?

    groetjes van mij en Ron,
    loop ze en geniet
    je collega's van wijkontwikkeling.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Spaubeek

journeytospain

Recente Reisverslagen:

01 September 2009

Thuiskomst

30 Augustus 2009

Finisterra

25 Augustus 2009

SANTIAGO bereikt !

24 Augustus 2009

laatste stukje

20 Augustus 2009

Van Astoria naar Galicia

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 10107

Voorgaande reizen:

23 Juni 2009 - 01 September 2009

journeytospain

Landen bezocht: